Close map

Kutaisi

Georgia, 05. April 2015
כותאיסי- מרגישים בבית אצל לודה ויעקב
בבוקר שלמחרת בדקנו מזג אויר בכל רחבי גיאורגיה וגילינו שבכל המקומות צפוי להיות גשום או מושלג אז החלטנו לנצל את היום לנסיעה הארוכה ביותר שתהיה לנו במהלך הטיול. מסירנארי לכותאיסי. הנסיעה היתה קשה בטירוף. פרט לעובדה שהיא היתה ארוכה מאוד, מזג האויר היה מאתגר מגשם שוטף ועד שלג לאורך כל הדרך. עשינו הפסקה בעיר הבירה הישנה של גיאורגיה- מצחתה, שם הלכנו בגשם לראות את קתדרלת סווטיצוחובלי המרשימה. בדרך אפילו קנינו לנו צ'ורצ'חלה מתוקה וטעימה. הילדים חילצו קצת איברים וחזרנו לרכב להמשך הנסיעה. עצרנו במכולת לקנות קצת שוקולדים וחטיף להמשך הנסיעה וקיווינו שבדרך ניתקל במסעדה ונעצור לאכול אבל כל המקומות נראו נטושים כנראה בשל מזג האויר. בסביבות השעה שבע בערב הגענו לכותאיסי וחיפשנו את הבית של לודה ויעקב, זוג שגר בישראל במשך 10 שנים וחזר לגיאורגיה לפני 4 שנים ועכשיו הם מפעילים גסטהאוס. קצת התברברות בכבישים הבוציים ומצאנו בית מקסים עם מארחים לבבים דוברי עברית וחדרים יפים ומתוחזקים. לודה, שבארץ עבדה כמטפלת בילדים, מיד התחברה לפלג ותבל והם נהנו מאוד מתשומת הלב שהורעפה עליהם. קפצנו לאכול באל פאסו, מסעדה מקסיקנית לכאורה שבעצם מגישה בעיקר מנות פאסט פוד גיאורגיות והתרסקנו במיטות לשנת לילה חמה ומתוקה.
בבוקר השמש חזרה לזרוח, ארזנו חפצינו, אכלנו אצל לודה ארוחת בוקר מעולה והיא גם ארזה לנו את הפנקייקים שנותרו מארוחת הבוקר כצידה לדרך. יצאנו לכיוון הכיכר הגדולה והיפה של כותאיסי. במרכז הכיכר מזרקה עם סוסים ושאר חיות בצבע זהב. פלג עמד נפעם ואופיר הרגיש שהוא מצא את עגל הזהב.
המשכנו לעבר מנזר גאלטי הדבר המרשים ביותר במנזר היתה העובדה שבלילה ירד שם שלג שנערם ופלג זכה סוף סוף לשחק בשלג, לקפוץ בשלוליות ופשוט להשתולל כמו ילד.
משם למנזר מוצמטה Motsametaבמיקום עוצר נשימה ממש בין עצי יער עבות ונחל שזורם מתחתיו יושב לו המנזר שמרחוק הזכיר לנו טירה קסומה מהאגדות. הסתובבנו לנו בין המבנים זרקנו אבן לבאר המשאלות והתפעמנו מהיכולת של הגיאורגים לבנות כנסיות ומנזרים במקומות הכי יפים והזויים.
את כל המנזרים חייבים לאזן עם קצת ארציות. ממשיכים לשוק של כותאיסי לשיטוט בין הדוכנים: ירקות, פירות, כלי בית וחיות למינהן. ואיך אפשר בלי איזה חצפורי קטן לארוחת צהרים.
לודה המליצה על ביקור במערת פרומתאוס, מערת נטיפים מרשימה, ואמרה שבין פרומיתאוס לסאטאפליה הראשונה הרבה יותר מרשימה ועל השניה ניתן לוותר על אף שיש שם טביעות רגלים של דינוזאורים ופארק קטן עם דגמי דינוזאורים משוחזרים, אז נסענו לפרימתאוס. כשהגענו סמוך לשעה ארבע וחצי אמרו לנו בכניסה שהסיור מתאים לילדים מגיל 6 ומעלה, אפילו אם אנחנו סוחבים אותם על הגב והם לא הולכים בעצמם כיוון שמדובר במערה מסוכנת... נאלצנו לסוב אחור והחלטנו לבקר במערות סאטאפליה שמותרות לכל גיל. לפני שיצאנו לדרך עטר הלכה לשירותים. עוברים 3-4 דקות והיא לא חוזרת, אופיר עם הילדים ותוהה מה קרה ופתאום היא מגיעה מאובקת כולה, תא השירותים אותו נעלה מבפנים סירב להיפתח ואחרי שדפקה על הדלת וצעקה ואיש לא הגיע, החליטה פשוט לטפס על הניאגרה ולצאת החוצה מלמעלה...
הגענו למערה בדיוק לגלות שהסיור האחרון יוצא בעוד 10 דקות. ארגנו את הילדים במינשאים ויצאנו לדרך. הסיור נפתח במרכז המבקרים שבו הסבירו לנו קצת על הדינוזאורים שחיו באזור, שם גם ראינו את טביעות כף הרגל של שני סוגי דינוזאורים שנמצאו בשמורה, משם המשכנו לאזור המכונה "פארק היורה" שם יש דגמי דינוזאורים שמוצבים בתוך היער ומסלול הליכה שעובר בינהם ומשם הגענו למערת הנטיפים. תבל נרדמה לעטר על הגב ופלג התרגש מאוד מהאורות הצבעוניים שהאירו את הנטיפים (וגם מהדינוזאורים כמובן). בסיום המסלול יש עליה קלילה לעבר נקודת תצפית מרהיבה מגשר זכוכית שפשוט בנוי מעל לתיהום. המדריך זירז אותנו ואמר שהפארק תכף נסגר ושאנחנו צריכים למהר, הגענו לרכב עייפים ומאוד מרוצים שהספקנו לבקר במקום החביב הזה.
התוכנית המקורית היתה לנסוע עוד באותו היום לבורג'ומי אבל השעה היתה כבר רבע לשבע והשמש אוטוטו שוקעת...מחליטים שאם מגיעים לפני עשר בלילה נעשה את הנסיעה היום. לפי גוגל מפס מדובר בשעתיים ורבע של נסיעה, מוסיפים עוד מרווח ביטחון של שעה ויוצאים לדרך. כדי לא לבזבז זמן על ארוחת ערב התקבלה החלטה לקנות שווארמה ולאכול בנסיעה (בדרך לכיוון המערות ראינו מלא שווארמיות), עוברים בין אחת לשניה לשלישית ובכולם בדיוק היום אין שווארמה... ואז נגלה לענינו הM של מקדונלדס, מחזה נדיר בגיאורגיה, ועוד עם שירות DRIVE IN כך שאפילו לצאת מהאוטו אין צורך. 4 ארוחות בטייק אווי ואנחנו בדרך לבורג'ומי. פלג מסרב להרדם, הוא רוצה לעזור לנו לבחור את הבית הגיאורגי שלנו להיום וכך אנחנו נהנים מכל הרפרטואר שיש לילד בין שלוש להציע. הוא ממציא מילים ואנחנו חוזרים אחריו, שר שירים ומספר בדיחות ואנחנו מתמוגגים. בדרך עוצר אותנו אדון שוטר מסיבה לא ברורה וכשהוא מבין שאנחנו בסה"כ תיירים הוא משחרר אותנו לדרכינו. בשעה 22:10 אנחנו מגיעים לבורג'ומי, איך שאנחנו עוברים את השלט "בורג'ומי" בכניסה לעיירה פלג נרדם. הכנו מראש מספר שמות של אפשרויות לינה, הראשונה יקרה מידי והשניה מתאימה בול. גסטהאוס TEXEL בבית משפחה גיאורגית במיקום מצויין. אופיר בוחר חדר ומסדר לילדים את המיטות ועטר פורקת את הרכב. מרוב עייפות הולכים לישון בלי מקלחת (חוץ מאופיר שממש לא יכול לוותר)...

Kutaisi

That could interest you too