Close map
/ פסח 2015 - הקווקאז - גיאורגיה

Borjomi

Georgia, 07. April 2015
מתעוררים בבוקר בבורג'ומי מותשים מחוויות היום שהיה. כבר בלילה החלטנו שאת התוכנית לבקר בוורדזיה, עיר המערות, נדחה לטיול הבא בגיאורגיה. אין מצב שגם היום אנחנו יושבים 5-6 שעות ברכב (כלומר יש מצב שאנחנו יושבים אבל אין מצב שנעשה את זה לילדים) אז ויתרנו בצער והחלטנו לבלות יום רגוע מאוד בבורג'ומי.
בורג'ומי ידועה במים המינרלים שלה, מים ממקור וולקאני שנדחפים החוצה על ידי הטבע באמצעות גז קרבוני. הם יוצאים לשטח כדור הארץ מעומק של 10 קילומטרים. אז הלכנו לראות. ולטעום. בפארק המים המנרלים יש נביעה של מי בורג'ומי שמנותבת לברזים לרווחת המבקרים. אז טעמנו, היה דוחה, מים עם ארומה של בריכת גופרית, מליחות מעודנת וגזים קלים. פלג כינה אותם "מים עם קוצים", אופיר כינה אותם "מי שרותים" ובשורה התחתונה- לא. רק בשביל הגילוי הנאות, כשחזרנו לארץ רכשנו במכולת מי בורג'ומי ואנחנו חייבים להודות שזו היתה גרסא מרוככת וסבירה יותר ממה שאנחנו טעמנו בגיאורגיה. כנראה שהמשלוח והביקבוק עושים למים האלו רק טוב. המבקרים הגיאורגים משוגעים על המים האלו ולכן בכל דוכן בסביבה מוכרים גלונים ריקים כדי שהמבקרים יוכלו למלא, חינם אין כסף, מהמים ה"משובחים".
המשכנו לשוטט בפארק שמציע גן שעשועים חביב לילדים, מסלול הליכה ברגל, ובעונת הקיץ גם יש שם לונה פארק קטן שמתאים לילדים. כל הביקור היינו צריכים להסביר לפלג למה המכוניות המתנגשות לא עובדות ולמה הרכבת לא עובדת ולמה הגלגל הענק נח. אבל בכל זאת נהננו לרבוץ בשמש החמימה בזמן שהילדים מתגלשים להם בהנאה.
מהפארק לארוחת צהרים בבית קפה מקסים, אינקה קפה, ברחוב העולה לפארק המים ולאחר מכן לשיטוט בשוק הקטנטן שליד תחנת המרשוטקות ובדוכנים בסביבה כשהילדים ישנים להם בעגלה. כשחזרנו לנוח בחדר גילינו שהילדים נחו מספיק והם לא מוכנים לעצום עין, העברנו בחדר שעה קלה ובשעת ערב מוקדמת הלכנו לחפש מסעדה לארוחת ערב. בחרנו במסעדת אולד בורג'ומי- מסעדה מקומית אבל מלאה בתיירים עם אוכל טעים טעים וכרגיל, הזמנו יותר ממה שאנחנו יכולים להכיל. פלג ותבל שיחקו עם המלצרים עד שתבל הותשה ונרדמה. פלג, לעומת זאת, המשיך להתחבב על המלצריות ולאסוף שוקולדים. אחרי עוד כמה חתיכות של חצ'פורי חששנו שעוד כמה דקות ויצטרו להעלות אתנו לחדר עם עגורן. נפרדנו בברכת 'דידי מדלובה' מהמלצריות שלא הפסיקו להרעיף על פלג חיבוקים ונשיקות, לא לפני שהבטחנו שפלג יבוא לבקר אותם גם מחר, למרות שידענו שמחר פנינו להרפתקאות חדשות.
טיפוס מייגע חזרה לגסטהאוס שלנו וכולם במיטות.

Borjomi

That could interest you too