/ Asia 2019

Bangkok

Thailand, 28. February 2019
Hostellet ligger i en bakgate, med egen sikkerhetsvakt.
Dag 1 - 2 - Bangkok

Jeg ankom Bankok etter nesten 12 timer på flyet. Ble forsinket da det var en full fyr de ikke ville ha med. Flyturen i seg selv gikk ganske bra, satt ved siden av et hyggelig norskt par, så 4 filmer, spiste masse smågodt og sov minimalt. Kom fram i Bangkok kl 8 lokal tid. Prøvde approache noen andre med sekk men det var ingen som skulle samme vei som meg så jeg endte med å ta en taxi (som jeg sikkert betalte alt for mye for) men jeg ble nå kjørt i aircondition rett til døra.
Hostellet er rent, hyggelig og kult industrielt. Alle sengene er ganske store (får plass til sekken i fotenden) med strøm, lys og forheng. Jeg var heldig og fikk en seng med en gang og stensovnet. Forkjølelsen jeg klarte pådra meg etter gøteborghelgen ble ikke noe bedre med lang flytur og ingen søvn så det ble en rolig første dag (les: jeg sov i et døgn).

Dag to i Bangkok, fortsatt tett som ei potte men med noe mer stemme.
Ble lurt med på en tuk-tuk tur rundt i byen, fikk sett mye så var egentlig ganske beleilig helt til sjåføren (som venta på hvert stopp mens jeg titta og tok bilder) ikke stod der når jeg kom tilbake :/ Så da begynte jeg gå rundt. Eter masse vann, fersk vannmelon en tuk-tuk som kjørte meg feil og gnagsår under føttene, kom jeg meg tilbake. Det er varmt her!
Middag ved en gatebod med ei random dame fra Nederland og deilig fotmassasje i 30 min for 20kr.

Bangkok er ikke like kaotisk som jeg hadde sett for meg, i like it.

I morgen tar jeg bussen til yoga og muay thai campen i jungelen. Veldig spent 😬😅

Big Buddha (Wat Intharawihan), 32 meter høy.
Utsikten fra toppen av Golden Mountain.