Close map
/ פסח 2015 - הקווקאז - גיאורגיה

Sighnaghi

Georgia, 15. April 2015
קאחתי- חבל היין וסירנארי הקסומה- מנזרים חצובים ומערות ליישון יין...

הגענו למנזרים וירדנו לשוטט, המראה מקסים ומזג האוויר מצויין, סוחבים את הילדים על הגב ומתלבטים האם לטפס עד למנזר הגבוה, אחרי טיפוס של 10 דקות הרמנו ידים וחזרנו למנזרים שבגובה החניה.
עולים על הרכב וממשיכים לכיוון סירנארי, עיירה ציורית בחבל היין, בדרך דוכנים של ירקות ופירות, לחם, גבינה, צ'ורצ'חלה (ממתק מאגוזים וסוכר ענבים) והמון מוסכים. אחרי שאכלנו ארוחת בוקר קלה בלבד ובלי לשים לב דילגנו על ארוחת הצהרים אנחנו עוצרים ליד הדוכנים ומכרסמים מכל הבא ליד. מגיעים לסירנארי כשהשמש כבר שוקעת. לפי המלצות שקראנו מחפשים את הבית של לולה, בחור על טרקטורון מוביל אותנו לשם בין סמטאות העיירה. לולה יוצאת אלינו בשמחה, היא מבינה בקושי מה אנחנו מחפשים. בבליל של אנגלית/עברית/רוסית היא מסבירה שאין לה חדר פנוי אבל היא תיקח אותנו לחברה שלה, ננה ושנתארגן ונבוא לאכול אצלה ארוחת ערב.
אצל ננה אנחנו מטפסים לקומה השניה לחדר גדול וקריר. מתארגנים, מתקלחים והולכים לאכול ארוחת ערב אצל לולה. לולה מנהלת מעין מסעדונת בבית הארחה שלה, מקבלים לשולחן סלטים קרים של חצילים וירקות מבושלים שלא הצלחנו לזהות אבל תבל טרפה. תבשיל בשר, חינקלי, חצ'פורי ענק וטעים שני קנקני יין ענקיים, לבן ואדום. אוכלים עד שלא יכולים לזוז, הילדים משחקים בסלון המאולתר מול האח ואנחנו מחכים שהאוכל קצת ירד והיין ישקע לפני שאנחנו אורזים את כל המשפחה וחוזרים לחדר שלנו לשנת לילה מתוקה.
בבוקר תיכננו לנסוע לקזבגי שבהרי הקווקז. טלפון לקטינו מקזבגי, (שאת הטלפון שלה קיבלנו מירון וויס שמדריך טיולים בגיאורגיה) מגלה שמזג האויר ביומיים הקרובים צפוי להיות מושלג והדרכים יסגרו כנראה. בחוץ השמש זורחת מבין העננים ואנחנו מחליטים לשנות תוכניות ולהשאר לילה נוסף בסירנארי. ההחלטה מתגלה כמושלמת. משוטטים בסימטאות סירנארי, ראות מעולה ונוף מדהים, הילדים מתחבבים על כל עובר אורח ואנחנו משוחחים בטלפון עם אליהו שממליץ לנו לנסוע לקבארלי. עיירה באזור היין שם יש אגם יפה, מסעדה מעולה וסיורי יין. אורזים את הילדים צ'יק צ'ק ואנחנו על הג'יפ לכיוון קבארלי. האגם, מסתבר לנו כשהגענו, נמצא במתחם של ריזורט, אבל נותנים לנו להיכנס. דשא ירוק ירוק, אחריו האגם וברקע הרים מושלגים. מדהים!! פלג ותבל מתנדנדים בנדנדות מול הנוף, רצים בדשא ומציצים לכדים ענקיים. תחושת חופש אמיתית.
מהאגם ל Gvirabi winery, אחד מהיקבים המוכרים בגיאורגיה, שם מפיקים ומיישנים את היין במערות חצובות בסלע גרניט. אכלנו ארוחת צהרים מעולה מול נוף הכרמים פלג ותבל שיחקו באבנים ובשיטוט בחצר המסעדה ולסיום עשינו סיור באחת מתעלות היקב שבה מיישנים יינות. היה מרתק!
חזרנו עייפים ומאוד מאוד מרוצים לסירנארי. ארוחת ערב לכבוד חג הפסח במסעדה מקומית, הילדים כבר שפוכים וגם אנחנו. מנסים לתכנן לאן נשים פעמינו בבוקר ולפני שמתקבלת החלטה פשוט נרדמים.

Sighnaghi

That could interest you too