Close map
/ פסח 2015 - הקווקאז - גיאורגיה

Tbilisi

Georgia, 09. April 2015
טיביליסי - סגירת מעגל
אחרי ארוחת שווארמה מהירה, סיור קצרצר בשוק המקורה, אופיר הולך להחזיר את הרכב ולבדיקה במוסך ועטר והילדים מסתובבים ברחוב ומקנחים בגלידה. בבוקר זאירה מכינה ארוחת בוקר מצויינת ואנחנו מתכננים את יום הטיול שלנו בטיביליסי, מתארגנים לחזרה הביתה. התחלנו בצעידה קלילה אל פסל הסוס, עם נוף מצויין שנשקף ממנו, ממשיכים בעליה ברכבל לכיוון פסל אמא גיאורגיה הצופה מלמעלה למעלה על כל העיר, ופתאום תופס אותנו גשם שוטף. תופסים מחסה בדוכן נקנקיות נטוש וממשיכים לכיוון הגן הבוטני, סיור קצרצר ומתחילים לרדת ברגל חזרה לעיר. הגשם אומנם שכח אבל הרוח חזקה וקר קר קר. תבל תופסת תנומה על הגב של עטר ופלג קרוע בין הרצון לרוץ חופשי לבין להיות על הגב של אופיר. כשמגיעים למטה משוטטים ברחובות טיביליסי העתיקה ומחליטים לקחת את הרכבת התחתית לכיוון רחוב הקניות המרכזי של טיביליסי, לא ממש קונים שום דבר אבל אוכלים במקדונלדס, חוויה מרנינה לילדים. אחרי הפסקת הצהרים תופסים מונית לשוק שליד הנהר, שוק של חפצי אומנות ופשפשים, משוטטים בין הדוכנים הפתוחים למחצה, הילדים מתרוצצים בשבילים ונהנים מקצת שמש ואנחנו ממשיכים בדרך לכיוון הגשר המודרני שחוצה את הנהר מהעיר החדשה לעיר העתיקה. לפני החציה יש פארק נעים עם מיני מתקנים לילדים והם משתעשעים למרות הרוח והקור. כמה הליכה ליום אחד! מרגישים שחייבים לנוח ומחפשים חמאם שיפתח את שעריו למשפחה חביבה. נסיון ראשון בבית מרחץ שנראה "יוקרתי" אבל לא מוכן לקבל אותנו, למרות השלט "פנוי" המנצנץ בחוץ כל החדרים הפרטיים תפוסים ואנחנו ממשיכים לבית המרחץ העירוני שם מקבלים אותנו בזרועות פתוחות, אפילו יודעים להגיד סבון ושמפו בעברית ואנחנו שוכרים לנו חדר חמים ונעים לשעה קלה. עטר ואופיר מתענגים במסז גיאורגי מסורתי, וגם פלג זוכה לקבל מהמעסה מקלחת של קצף. יוצאים מהחמאם כמו חדשים, מקולחים ומצוחצחים ומגלים שהשמש כבר שקעה על היום האחרון שלנו בגיאורגיה. מחר בערב אנחנו ממריאים חזרה הביתה ובנתיים אנחנו חוזרים לחדר ומתכננים אריזות.

בבוקר אורזים ומשאירים את התיקים אצל זאירה. מספיקים עוד לקפוץ לקניון של העיר ומגלים שכל מי שעל הטיסה איתנו החליט גם להעביר שם את הבוהריים. שום דבר מיוחד, קונים קצת צ'ורצ'וחלות בסופר ומבקרים בבורגר-קינג שם הילדים שוחים בבריכה של בלונים וזהו, נגמר לנו הטיול בגיאורגיה.

היה ירוק וקר, קשה ויפה, מושלג וחמים, היה מאוד טעים (!) והיה מאתגר (במיוחד לתבל). אבל בעיקר היו 10 ימים אינטנסיבים בדרכים, ימים משפחתיים של חיבוקים ולינה משותפת, שירים וסיפורים, והרבה ביחד.

Tbilisi

That could interest you too

*