/ Asia 2019

Som Thot

Thailand, 09. March 2019
Dag 7-9 - Battle conquer gym, Smo Thot

Da var oppholdet på Battle Conquer gym over, en uke har gått kjempefort. Når jeg booket dette oppholdet var jeg i utgangspunktet på jakt etter yoga men ønsket at det var noe mer også, altså en annen aktivitet og ikke kun yoga. Det viste seg at dette stedet var mer boxing og trening enn yoga og meditasjon, så da har jeg omstilt meg til å fokusere på treningen i stedet. Så hver dag har jeg trent enten muay thai eller cross fit (sirkeltrening) og en time yoga. På ettermiddagene har vi dratt inn til "sentrum". Slappet av i svømmebassenget (det er 38 grader her så når sola titter opp orker man ikke stort), spist mat fra markedet. nye favoritter er papaya salat og mango sticky rice (fersk mango med en slags søt ris).
Jeg har kost meg, men synes en uke var nok og tror nok ikke jeg kommer tilbake. Jeg har møtt mange superhyggelige folk. Selve campen er litt rotete organisert, og informasjonen gitt på forhånd stemte ikke helt.

På fredagen var det Buddha run, som består av å løpe/gå opp og ned 300 trappetrinn så mange ganger man klarer på en time (I prinsippet litt kortere da ting tar litt tid i dette ladet og vi alltid er litt sent ute). På toppen av trappene er det et lite tempel inne i en grotte i fjellet, og en fantastisk utsikt.
Vi fikk også muligheten til å bli med på en lokal muay thai match. To av trenerne fra campen skulle kjempe om titler (begge tapte..). Det var 2,5 times kjøretur ut, og selve kampen holdt på fra 8 og utover, vi dro rundt halv 12 og da holdt de fortsatt på. Vi fra campen var de eneste ikke-lokale som var der og fikk mange blikk og oppmerksomhet. Selve kampene var ganske brutale selv om de har mye respekt for hverandre og sjekker alltid om det går bra med personen etter at de har slått de ut. En opplevelse, men ikke min greie. Vi var ikke tilbake før rundt kl 2 om morran, noe som er sent for folk som legger seg kl 21 og er oppe kl 6.

En dag leide jeg en scooter og utforsket området. De kjører på venstre side, noe som gikk overraskende bra. Det som var litt mer vrient er kjøremønsteret på motorveien. De har masse u-turns og noen veier man kun kjører i en retning men så kommer det biler og scootere imot allikevel.

Sengene er steinharde! savner senga mi!

I skrivende stund er jeg tilbake i Bangkok for en natt. Kom med bussen som var framme rundt midnatt. Så hadde jeg som plan å skaffe en Grab (de bruker ikke uber her, men grab er samme greia), men uten internet så var det litt vanskelig så endte med å ta en taxi. Han skjønte ikke et ord engelsk, så jeg fant fram hotellet på hans google maps. Men jeg følger jo med og ser ganske raskt at han kjører i helt feil retning. Så det hele ender meg at jeg guider han til hotellet mitt :P da kom jeg i all fall fram.

I morgen, søndag, reiser jeg til Yangon, Myanmar, det blir spennende.
Lokal Muay Thai kamp
Noe av det man finner på markedet. Jeg har ikke turt smake enda, men de sier det er ganske godt.
Lokale markedet i "sentrum" her kjører alle scooter mellom bodene.
Typisk frokost på campen, salat, tofu, gresskar og eggerøre med grønnsaker.
Buddha run, opp og ned disse trappene så mange ganger man kan på en time.
Utsikten fra toppen av trappene.
Opp disse trappene er det et lite tempel inne i fjellet.
Fornøyde etter buddha run, klar for frokost.
En del av Crossfit treningen består av å dytte bilen.